“ÖNCE
BİR BOŞLUK OLDU KALP GİDİNCE, AMA ŞİMDİ İYİ”
“Kaç para ettiğimi biliyorum. Kaç kişi
söyleyebilir bunu?”
Uyarlayan: Seçil Honeywill
Yöneten: Mehmet Ergen
Oyuncular: Esra Bezen Bilgin, Güliz Gençoğlu
Oyunları izlerken genelde soğukkanlı olmaya
çalışırım. Eleştirinin de bu soğukkanlılıkla yapılması taraftarıyım, fakat bazı
oyunlarda -belki Türkiye gerçekleri sebebiyle- “bile bile çaresizlik, göre göre
susmak” insanı derin bir dehşete sürüklüyor. Bugüne kadar çok az oyunda bu
kadar derinden etkilenmiştim.( Devlet Tiyatrolarında birkaç sezon önce
sahnelenen ve huzurevlerinde yaşlılara nasıl bakıldığını anlatan King Kong’un
Kızları ve Şehir Tiyatrolarında prömiyer yaptığı gibi kaldırılan Rosenbergler
Ölmemeli bu oyunlara örnek olabilir) Oyundan bu kadar etkilenmeme sebep olarak
hem bugüne kadar fazla işlenmemiş bir konuyu ele almasını hem de Esra Bezen
Bilgin’in ve ona eşlik eden Güliz Gençoğlu’nun etkileyici performanslarını
gösterebilirim. Aldıkları ödülleri kesinlikle hak ettiklerini düşünüyorum.
Oyun insan kaçakçılığını anlatıyor. Ülkelerinden Türkiye’ye
para kazanma vaadiyle getirilip, burada pasaportları ellerinden alınıp fuhuşa
zorlanan kadınların hikâyesiyle karşı karşıyayız. Metin her ne kadar Lucy
Kirkwood’a ait olsa da Seçil Honeywill’in başarılı uyarlamasıyla Türkiye
şartlarına “cuk oturuyor.”
Ben oyundan çıktığım zaman” peki, birey olarak ben
bu durumla nasıl savaşabilirim” diye düşündüm ve çözümü burada sizlere
duyurarak paylaşmakta buldum: İnsan ticaretine sessiz kalmayalım, “Alo 157 İnsan
Ticareti ile Mücadele Hattı”’nı, eğer böyle bir duruma şahit olursak, arayıp
insanlık görevimizi yerine getirelim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder