“KAZAEN-
BEYOĞLU’NDA ÇARPIŞMALAR”
Yazan-Yöneten: Nesrin Kazankaya
Dramaturgi: Şafak Eruyar
Işık: Yüksel Aymaz
Dekor-Kostüm: Nilüfer Moayeri
Yön.Yrd: Zeynep Özden
Oynayanlar:
Mehmet Aslan
Nesrin Kazankaya
Linda Çandır
Zeynep Özden
İlker Yiğen
Bahar Karaoğlu
Asistanlar:
Evrim Artut
Gökçe Burcu Zümrüt
Beyoğlu deyince aklımıza neler gelir? Ya İstiklal?
Anket yapmak isteyen çeşitli dernek görevlileri mi? Size kendinizi iyi
hissettiren ve yol boyunca eşlik eden müzikler mi? Kitapevleri mi? Pasajlar mı?
Kafeler mi? Türkü barlar mı? Sinemalar mı? Cumartesi Anneleri mi? Yürüyüşler
mi? 1 Mayıs mı? Metalciler mi? Kendilerine başka hiçbir iş alanında çalışma imkânı
bırakılmadığından seks işçiliği yapan transeksüeller mi? Halk mı? Burjuva mı?
Hepsi birden mi?
İzlediğim “Kazaen (Beyoğlunda Çarpışmalar)” oyunu
Beyoğlu’na bir ayna tutarak, bizleri toplumsal açıdan duyarlı olmaya çağırıyor.
Entelektüel bir çift, bir müzikhol şarkıcısı ve ona tutkuyla bağlı koruması,
Güneydoğu’dan gelen Dilan, uyuşturucu bağımlısı Rengin… Hepsi Beyoğlu’nda
bugüne kadar yanlarından geçtiğimiz, belki fark ettiğimiz belki etmediğimiz,
belki de fark edip şöyle bir bakıp geçtiğimiz “gerçek” karakterler… Bu açıdan
Nesrin Kazankaya’nın metnini son derece “dolu” bulduğumu söylemeliyim. Elit
kesimin halka bakışı, sadece bir resim taşıdığı için polis tarafından gözaltına
alınan ve kötü muamele gören Dilan, kadın hakları,bıçaklanma ama şikayetçi
olmama, uyuşturucu, her biri çok önemli konular… Oyun bu konu doluluğuna rağmen
asla yüzeysele inmeden, her sorunu yerinde işleyerek etkileyici olmayı başarıyor.
Oyunda Nesrin Kazankaya ile birlikte oyunculuklarını en beğendiğim diğer isimlerse: Linda Çandır ve İlker Yiğer... Linda Çandır’ın Dilan’ın iyiliğini, şaşkınlığını,
gücünü başarıyla yansıttığını düşünüyorum.
İlker Yiğen ise “belalı korumayı” başarıyla canlandırıyordu. Bana biraz
Zeki Demirkubuz’un “Kader” ve “Masumiyet” filmlerini anımsattı oyundaki
karakteri…
“Kazaen” Pera’da izlediğim beşinci oyun… Diğer
oyunları da düşünecek olursam (Rahat Yaşamaya Övgü, Venedik Taciri, Vanya Dayı,
Ah Smryn’m Güzel İzmir’im) Pera’nın toplumsal duyarlılığı ve hafızayı önemseyen
ve “derin meseleli” oyunlara sahip önemli bir tiyatro olduğunu söyleyebilirim. Toplumsal
bilince biraz olsun sahip veya bir kere daha tanık olmak isterseniz sizlere
Pera’nın “Kazaen” de dâhil olmak üzere tüm oyunlarını tavsiye ederim!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder